90% organische groei voor UP Traplift

In 2024 had ik het voorrecht om samen te werken met UP Traplift, een fabrikant van moderne trapliften die in 2019 nog onderscheiden is met een GIO (Goed Industrieel Ontwerp) prijs voor haar unieke designs. Deze samenwerking resulteerde in een mooie stijging van 90% in organisch verkeer en een toename in relevante aanvragen. Hieronder deel ik de aanpak en resultaten.

De uitdagingen

01.

Lage autoriteit van de website

Hierdoor rankte de site niet goed op traplift-gerelateerde zoektermen.

02.

Hoge kosten voor betaalde advertenties

CPC-prijzen waren hoog, wat betaalde campagnes in de huidige fase van het bedrijf minder aantrekkelijk maakte.

03.

Weinig relevante websitebezoekers

Het gebrek aan organisch verkeer en betaalde campagnes leidde tot een minimaal aantal nieuwe aanvragen.

Waar hebben we samen aan gewerkt?

De aanpak

1. Quick wins doorvoeren

We startten met directe verbeteringen aan de belangrijkste pagina’s. Dit omvatte:
– Het schrijven van kwalitatieve meta titels en beschrijvingen.
– Optimalisatie van H1-tags, beschrijvende alt-tags en een duidelijke koppenstructuur.

2. Zoekwoordonderzoek

Omdat de autoriteit van de website laag was, legden we de nadruk op long-tail zoekwoorden met minder concurrentie. Uit dit onderzoek bleek dat we:
– Het aanbod konden uitbreiden naar zoekwoorden die direct aansluiten bij informatiebehoeften van gebruikers.
– Blogs konden ontwikkelen rond informatieve zoekwoorden om waardevolle content te bieden aan de doelgroep.

3. Content mapping & briefings

We stelden een overzichtelijke content mapping op met een planning voor de komende maanden. Deze mapping omvatte zowel bestaande pagina’s die geoptimaliseerd moesten worden als nieuwe pagina’s die ontwikkeld moesten worden.
Suzanne van UP Traplift werd voorzien van duidelijke content briefings, zodat zij op basis van haar expertise over de trapliften kwalitatieve content kon schrijven.

4. Content ontwikkeling & menu aanpassingen

Nadat de content was ontwikkeld, hebben we het menu aangepast om belangrijke pagina’s meer interne linkwaarde te geven. Hiermee vergroten we de kans dat zoekmachines deze pagina’s op waarde kunnen inschatten.

Een aantal blogs zijn inmiddels live en laten al mooie resultaten zien. Dit proces wordt voortgezet in 2025 om het organisch verkeer nog verder te laten groeien.

De resultaten

90% Stijging in organisch verkeer

83% Stijging in organische aanvragen

23 Nieuwe zoekwoorden in de top 10 (voorheen 5)

UP Traplift aan het woord

★★★★★

Stan is een verlengstuk van ons marketingteam. Hij is onze specialist op het gebied van online marketing en helpt ons bij de verbetering van de online zichtbaarheid. Met zijn kennis en kunde heeft hij mijn vertrouwen gewonnen. Bovendien is hij een zeer prettig persoon om mee samen te werken.

Suzanne Kuijpers-Niesten

Suzanne Kuijpers-Niesten

Met een sterke basis in plaats, richten we ons in 2025 op

De volgende stappen

1. Een inhaalslag op het gebied van autoriteit
Om beter te kunnen ranken op de belangrijke short tail zoekwoorden gaan we in 2025 ook aan de slag om de autoriteit te verbeteren. De linkbuildingstrategie ligt al op tafel. Nu de uitvoering nog!

2. Uitbreiding naar internationale markten
UP Traplift heeft ook een sterke focus op de internationale markt. Ook daar is organisch nog veel winst te behalen en daar gaan we komend jaar met volle energie mee aan de slag!

Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen?

Neem gerust contact met me op! Ik praat graag met je om te ontdekken wat ik voor jou kan betekenen.

Stuur me een berichtje!
First Name
Email
Last Name
Message
The form has been submitted successfully!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.