90% organische groei voor UP Traplift
In 2024 had ik het voorrecht om samen te werken met UP Traplift, een fabrikant van moderne trapliften die in 2019 nog onderscheiden is met een GIO (Goed Industrieel Ontwerp) prijs voor haar unieke designs. Deze samenwerking resulteerde in een mooie stijging van 90% in organisch verkeer en een toename in relevante aanvragen. Hieronder deel ik de aanpak en resultaten.
1. Quick wins doorvoeren
We startten met directe verbeteringen aan de belangrijkste pagina’s. Dit omvatte:
– Het schrijven van kwalitatieve meta titels en beschrijvingen.
– Optimalisatie van H1-tags, beschrijvende alt-tags en een duidelijke koppenstructuur.
2. Zoekwoordonderzoek
Omdat de autoriteit van de website laag was, legden we de nadruk op long-tail zoekwoorden met minder concurrentie. Uit dit onderzoek bleek dat we:
– Het aanbod konden uitbreiden naar zoekwoorden die direct aansluiten bij informatiebehoeften van gebruikers.
– Blogs konden ontwikkelen rond informatieve zoekwoorden om waardevolle content te bieden aan de doelgroep.
3. Content mapping & briefings
We stelden een overzichtelijke content mapping op met een planning voor de komende maanden. Deze mapping omvatte zowel bestaande pagina’s die geoptimaliseerd moesten worden als nieuwe pagina’s die ontwikkeld moesten worden.
Suzanne van UP Traplift werd voorzien van duidelijke content briefings, zodat zij op basis van haar expertise over de trapliften kwalitatieve content kon schrijven.
4. Content ontwikkeling & menu aanpassingen
Nadat de content was ontwikkeld, hebben we het menu aangepast om belangrijke pagina’s meer interne linkwaarde te geven. Hiermee vergroten we de kans dat zoekmachines deze pagina’s op waarde kunnen inschatten.
Een aantal blogs zijn inmiddels live en laten al mooie resultaten zien. Dit proces wordt voortgezet in 2025 om het organisch verkeer nog verder te laten groeien.
UP Traplift aan het woord
1. Een inhaalslag op het gebied van autoriteit
Om beter te kunnen ranken op de belangrijke short tail zoekwoorden gaan we in 2025 ook aan de slag om de autoriteit te verbeteren. De linkbuildingstrategie ligt al op tafel. Nu de uitvoering nog!
2. Uitbreiding naar internationale markten
UP Traplift heeft ook een sterke focus op de internationale markt. Ook daar is organisch nog veel winst te behalen en daar gaan we komend jaar met volle energie mee aan de slag!
Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen?
Neem gerust contact met me op! Ik praat graag met je om te ontdekken wat ik voor jou kan betekenen.